LOGIN:
» Register «» Lost password? «

 


» News
» Members
» Wars
» History
» Výlevy

» Reports
» Demos
» VQ3 Guide
» Unsortable

» Awards
» Contact
» Guestbook

» Register




Quake Age - o rly ? ya rly !

by [TA]X|cht

Poslední dobou jsem se hodně zabýval lobbováním za Q3, psaním guide a přesvědčováním adminů o nutných změnách modu (hi Rex:) a ani mi pořádně nezbyl čas (mno spíš nálada:) na newsku zabejvající se aktuálním dění kolem Q3 a [TA]. Tudíž vám to nyní hodlám hezky vynahradit nějakou tou "kratší newskou".:)


Zpráva roku ?

Nedávnou proběhla na několika zahraničních news serverech podle mě velmi důležitá zpráva, kterou víceméně většina domácích webů ignorovala (GamePark budiž vyjímkou, thx to driverx). Touto zprávou není nic menšího než definitivní potvrzení CPL, že hrou roku 2007 bude pro World Tour Quake 3 (vq3 CPMA samozřejmě). Teď si asi některý z vás říkaj: "jééé zase ten pro-gaming, koho to zajímá, já hraju 4 fun", ale toto rozhodnutí může mít pro Q3 daleko blahodárnější důsledky než se na první pohled zdá. Minimálně se dá očekávat návrat některých starých hvězd zpět ke Q3, jelikož WT (World Tour) je ve světe profi gamingu doopravdy NĚCO VÍC. Předpokládám, že většina z vás (ani já) jste první (a doposud jedinou) WT 2k5 nesledovali, jelikož probíhala ve hře PainKiller. Ale věřte, že celoroční soutěž TOP světových duelistů hrajících dohromady o 1 milion dolarů (50k pro vítěze jakékoliv z 10 zastávek po světě) + velkolepé zimní finále (150k pro vítěze) vysílané živě na MTV stojí za podívanou. Bylo to do té doby něco nevídanýho a několik hráčů si za tenhle pouhý jeden rok vydělalo na celý život (vo0 a Fatality např. přes 230 000 dolarů). To jestli se budou podobně pekelný částky opakovat i ve WT 2k7 je zatím ve hvězdách (bude oznámeno na CPL-winter v půli prosince), ale už teď je jasný, že to opět přivede ke Q3 velkou a tolik chtěnou pozornost. Doporučuju pročíst rozhovor se zakladatelem CPL, v kterym se moc hezky mluví o Q3 a jeho budoucnosti a vůbec vlivu jedný silně podporovaný hry na celej e-sport.
Buhužel na druhou stranu musím říci, že CPL s tímto rozhodnutím mělo přijít minimálně pravě před dvěma lety a ne vybírat sice novou, ale hráči neprověřenou hru (PK). Taky moc nevěřim, že se splní to o čem Angel Munez mluví jako o "dlouhodobé budoucnosti jedné hry", jelikož nepředpokládám, že po skončení této WT bude následovat další a další, aby se tato hra zaryla do paměti i nezaujetým divákům...natož, aby ji začala hrát celá nová generace hráčů. Popravdě nevěřim, že na dnešním herním trhu existuje (ani neni ve vývoji) hra, která by k sobě přitáhla stejnou pozornost jako třeba kdysi CS, ale na poli 1v1. Navíc radši nechci ani rozebírat dosavadní problémy s pořádáním Q3 zastávek (World Season) v roce 2k6, kde jde sice jen o "národní finále", ale přece jenom rušit akce "pro nezájem" (viz Korea-CPL) není zrovna dobrá reklama. Další hřebíček do rakvičky přihazujou spolu-organizátoři CPL zastávek jako třeba nyní v Itálii (má začít za 2 dny), kde nebyli schopný sehnat 32 PC na Q3 turnaj a tudíž se uvažovalo o zrušení akce. Nakonec to vypadá, že se bude hrát single elimination, aby se vše stihlo...tohle už hraničí s amatérismem (navíc ohlásit to 2 dny před začátkem...) a to stejná organizace pořádala letošní WCG v Monze (údajně taky chaoticky). Doufejme, že CPL-Nordic začátkem prosince vnese už do Q3 akcí trochu klidu a taky zajímavých soubojů (fox, zamuz, prozac atd.).
Každopádně můžeme doufat v lepší časy a furt lepší něco než dosavadní nic...


Quake Age 1v1 vq3 by www.quake.cz

Již pomalu tradicí se začínají stávat čtvrteční turnaje pod záštitou Hawrixe respektive quake.cz crew. Tentokrát poprvé v cpma vq3 s "kurva kontroverzním" adminem [TA]Wh3nomem. Aby se zabránilo zbytečným flejmům a zdržování v průběhu turnaje, tak jsem byl povolán na pomoc i já v roli co-admina. S wendym jsme se pustili do práce ve snaze udělat co nejkvalitnější a co nejlépe fungující turnaj. Prvotně přihlášených 31 lidí předčilo naše očekávání. Poprvé byl zaveden systém check-in 30 min před turnajem, tvrdá pravidla pro kontumace a taky kvalitnější informační systém. Dopředu jsme všechny upozorňovali, že pokud nemají zájem turnaj hrát dle jeho pravidel a dva dny za sebou od 19:00 do půlnoci, ať se raději vůbec nehlásí. Dny v který turnaj bude probíhat byly známy dopředu 2 týdny a počítalo se s tím, že když je v pátek státní svátek, že nikdo z přihlášených nebude mít problém hrát do noci. Ovšem spousta hráčů si jako již obvykle vysvětluje pravidla turnaje po svém a ještě se cejtí uraženi, když jsou vyvedeni z omylu.
Ve čtvrtek 18:30 odstartoval na irc check-in a začalo se ukazovat, že z těch kouzelných 31 lidí, kteří se tak "nadšeně" do turnaje přihlásili zbyla jen hrstka. Nejvíc mě zklamala sabotáž z vlastních řad: sts ohlásil, že musí do autoškoly, krysa zase musel na rodinnou oslavu a pan tyfečkek začátek turnaje pro jistotu zaspal... Těch několik málo dopředu omluvených však doprovázelo spousta lidí, který o sobě nedali vědět a to ani zpětně... Extrémy jako duFo, kterej si v průběhu check-inu vesele hrál na serveru a pak s bRekem poslouchal, že už se do turnaje nedostane snad radši ani nezmiňovat. Nakonec se nás sešlo 17 + Luker, kterýho jsme dodatečně do turnaje pro jeho velkej zájem (ač nebyl registrovanej) dodali. Tím odpadly naše (naivní) obavy z předchozího dne o průběh turnaje s tak "velkým počtem hráčů" na tak málo serverech. Oceňuju přístup lidí jako je Sharp, který tento turnaj (stejně jako my admini) brali jako takový malý svátek a zařadili ho jako prioritu číslo jedna do svýho deníčku. Naopak pohrdám vámi ostatními, co berete turnaje jako samozřejmost na kterou se můžete kdykoliv vysrat a to samozřejmě nemluvim jen o tomto turnaji. Měli byste si vždycky než se někam přihlásíte uvědomit kolik práce (zbytečný ?) přiděláte adminům tím, že se na to případně vybodnete, nehledě na to, že kazíte turnaj i ostatním "poctivě docházejícím" hráčům. Tenhle přístup lidí může vést jen ke dvoum variantám: 1.) Lidi s pověstí nespolehlivců budou příště z turnajů dopředu vyloučeni a bude se hrát v menším za to spolehlivym uskupení lidí, 2.) Nikdo se nebude namáhat podobný turnaje pořádat a doplatí na to všichni. Nakonec to sice nebylo tak tragický, ale každopádně mě dost lidí zklamalo svým přístupem...

A teď již k samotnýmu průběhu turnaje:
V prvním kole se odehrály celé 2 zápasy a zbytek se automaticky kontumoval (pavouk pro 32 lidí). Winners Brackets probíhalo vcelku podle očekávání a favoriti poráželi outsidery. Nakonec jsme se do finále WB dostali jak já tak wendy a to bez ztráty jediný mapy (akorát zeus mě zas poškádlil v ztn a Luker wendyho v pdm6:). V Losers Brackets vše probíhalo hladce až na komplikace s duem LoO + frosty, kde LoO údajně prohlásil, že nehodlá sedět u PC do noci (proč se hlásil ?) a milej frosty ho nehodlal za to vykontumovat (a radši šel koukat na TV). Po "dohodě" s adminem jim bylo umožněno toto dohrát druhej den odpoledne, ale po menšim flejmu se stejně nic nekonalo a ač byl frosty posunut do dalšího kola, tak se urazil a nehodlal hrát dál (měl si se držet pravidel a nesrat se s nim), a tak zeus přišel k jednoduchýmu postupu.
Druhej den turnaje začal pro mě dalším rozčarováním, když se nedostavil Luker (ten co byl přece tak lačnej hrát), a tak se muselo zase kontumovat. Každopádně zápasy běžely dál a to v poměrně komorní atmosféře, jelikož téměř nikdo už ani finálový boje nesledoval, což bude pro příště možná důvodem k přesunutí herního dne na víkend. Každopádně to nic nezměnilo na tom, že jsem v super akční přestřelce vystřílel wendyho z finále WB 2:1 na mapy a ten pak ve finále LB s přehledem zkušeně ukončil ambice Jazze, kterej postoupil přes Mata. Následovalo již jen grand finále, kde mi wendy vrátil porážku z WB, když vyhrál 3:1 na mapy (aspoň jsem neporazitelnej v pukka3t5:). Výsledky všech zápasů můžete najít na stránce turnaje.

1st: Wh3nom
2nd: X|cht

3rd: Jazz


Rychlý zprávy

Připomínám, že stále běží anketa o 7 her na MČR, takže pokud jste vlastníky čmsp účtu neváhejte a hlasujte !
V neděli se odehraje první zápas CB Q3 TDM Nations Cupu proti Francii a ještě v tomto týdnu se bude dohrávat poslední zápas ve skupině Vince Q3 TDM Nations Cupu s Anglií - pro více info idle #cze.q3 !
Skončila nám skupina kuh3 ra3 ligy a dle očekávání jsme toho moc neuhráli (popravdě jenom jednu mapu jsme vyhráli:), každopádně se dá říct, že to byla po nějaký době docela zajímavá změna. Speciální dík pak patří vashovi, kterej za nás odehrál všechny zápasy, čímž zacelil díru v [TA] teamu způsobenou neochotou jistých nejmenovaných členů hrát ra3 (hi flatečku:).

A nakonec informace související s vydáním new verze CPMA 1.39. CPMA vq3 guide pro větší přehlednost přesouváme do speciální sekce, kterou můžete najít vlevo v menu pod "STUFF". Samozřejmě se vynasnažím udržovat tuto guide "up to date" a jako první krok přidávám několik změn, které přináší verze 1.39.


Nic než [TA] !
22.11.2006 @ 20:45

comments (17)

 


vq3 CPMA guide !

by [TA]X|cht

Již jsem nevydržel situaci kolem ignorování vq3 CPMA, a tak jsem se rozhodl sepsat tuto guide (návod) spolu s názornými ukázkami.


1.) Co se to vlastně skrývá pod tou zkratkou vq3 CPMA ?

Jedná se o mód do Quake 3 vyvíjený pod taktovkou Arqona potažmo http://www.promode.org. Úplné znění je Challange Pro-Mode Arena a ona předložka vq3 definuje tzv. vanilla q3 (base q3) fyziku. Ve své podstatě je vq3 CPMA nastavení jen modifikací tolik známého a populárního OSP.

2.) Proč měnit již tak dobře zaběhlé OSP ?

Důvody jsou jednoduché: CPMA je narozdíl od OSP "živý" mód a jeho autor ho bude dále vylepšovat. CPMA vq3 bylo vybráno jako oficiální mód profesionálních turnajů CPL a díky tomu ho budou v brzké době následovat i ostatní menší organizátoři turnajů. CPMA má daleko kvalitnější netcode, který umožňuje mít i hráčům s vyšším pingem (nebo na serverech v jiných zemích) daleko kvalitnější prožitek z online hry. Dále podporuje technologii "MultiView Demo", která umožňuje nahrávat spectatorům demo z více pohledů najednou (např. celého TDM teamu) s možností pak při přehrávání dema přepínat mezi jednotlivými pohledy. S tím souvisí i možnost přepínání pohledů při "živém vysílání" na GTV. Samozřejmě je tu ještě spousta drobných vylepšení, ale o těch až později...

3.) Zatím to zní pěkně v čem je ale háček ?

Hlavním problémem je jako vždy neochota hráčů se přizpůsobit změně, třeba i k lepšímu, a tak se řada z nich ani o nový mód nezajímá a dopředu ho odsuzuje bez pádnějších důvodů. Jediným skutečným nedostatkem vq3 CPMA je úprava fyziky ze 125fps na 76fps (ačkoliv nemusíte měnit com_maxfps), která má za následek zkrácení délky/výšky skoků (minimálně, ale většina lidí to pozná), ale na druhou stranu toto nastavení pomáhá lidem s ultra low fps PC ke kvalitnímu pohybu. Věřte však, že toto nastavení se nijak neprojeví na refresh rate monitoru a nedočkáte se "frejmujícího" obrazu jako kdybyste si nastavili v OSP com_maxfps 76. Navíc se v nejbližší době očekává, že by tuto vlastnost mohl autor změnit k lepšímu. Drobný problém se také dotýká změny některých příkazů a HUDu, který se nastavuje v samostatném CFG, ale právě kvůli těmhle "detailům" vznikla tato guide, a proto čtěte dál.


Připojení na server, mapy a votování

Připojení na server probíhá úplně stejně jako v OSP akorát se dočkáte jiné loadovací obrazovky. :) Dnes už jsou díky práci server adminů všechny vq3 CPMA servery na pevno nastaveny na vq3 "gameplay" a tudíž odpadá otravné votování několika nastavení, abyste z pure CPM udělali vq3 (toto si zažijete na localhostu pokud nemáte vlastní vq3 server cfg:). Pokud chcete na vq3 CPMA serveru hrát OSP mapy (např. OSPdm5, OSPdm6), tak MUSÍTE ZKOPÍROVAT z adresáře "osp" soubory zz-osp-pak0.pk3, zz-osp-pak1.pk3, zz-osp-pak2.pk3, zz-osp-pak3.pk3 do adresáře "baseq3". Samozřejmě i všechny ostatní mapy (např. cpma mappack) vždy patří do "baseq3" adresáře. Votování pomocí "callvote" (pozor nefunguje zkratka "cv") je velmi podobné až na to, že nelze měnit mode (1v1, TDM) a mapu zároveň...musíte votovat jednotlivě. Jinak lze votovat víceméně vše co v OSP.


Vzhled + CFG úpravy

Po zkopírování OSP cfg do rootu adresáře "cpma" a spuštění hry si jistě všimnete několika změn. První co vás zarazí bude HUD (viz níže) a pak celková změna score boardu (v duelu vidíte accuracy, DG, DT, sebraný health a armory). Pozitvní změnou je také, že ve warmupu jsou označeny spawn pozice průhledným modelem (dobrý pro neználky:) a ještě, že máte neomezené střelivo do všech zbraní (oboje samozřejmě jen ve warmupu:). A teď již k slibovaným drobným úpravám cfg.

ch_CrosshairColor, cg_enemyColors apod. - zadávejte vždy číslama nebo písmenama, slova (red, white, blue...) nefungují !
cg_altLightning 0|1|2|3 - vyberte si jednu ze 4 možností zobrazování shaftu - 3 = uberthin shaft (doporučuji:)
cg_deadBodyDarken 0|1- hodnota 1 zbarví enemy model po zabití do šeda a postupně zmizí
cg_ammoWarning 0|1 - vypne/zapne nepříjemný "click" zvuk při nedostatku nábojů
cg_muzzleFlash 0|1 - vypne/zapne záblesk při výstřelu z některých zbraní (např. plazmy)
cg_noAmmoChange 0|1 - zabraní/povolí přepínání na zbraň bez nábojů
cg_railstyle 0-7 - několik druhů zobrazení rail výstřelu - od žádného, přes spirálu ala Q2 až ke kombinaci všech - vyzkoušejte dle libosti
cg_smoke_sg 0|1- vypne/zapne kouř u brokovnice
cg_smokegrowth_gl 0|1- vypne/zapne kouř u granátu
cg_smokegrowth_rl 0|1- vypne/zapne kouř u rakety
cg_smokeradius_gl default = 64 - pokud máte kouř u granátu zapnutý, tak tahle hodnota určuje jeho intenzitu, menší číslo = míň kouře
cg_smokeradius_rl default = 32 - pokud máte kouř u rakety zapnutý, tak tahle hodnota určuje jeho intenzitu, menší číslo = míň kouře
ch_drawweaponselect 0|1 - vypne/zapne zobrazení aktuálních zbraní při switchování zbraní
s_announcer default = feedback - lze změnit hlas hlásící začátek hry + awards na "hellchick" - vyžaduje po změně snd_restart (obdoba vid_restart akorát, že pro zvuk:)

Tak to byly příkazy, které jsou nové nebo je jejich hodnota v cpma jiná než v osp a stojí za to vyzkoušet. V každém případě pokud byste hledali detailnější rozbor, tak ho najede na promode.org webu. Je zde popis několika nových net nastavení oproti OSP (cg_laghax, cg_nudge, cg_optimiseBW, cg_predict, cg_predictItems, cg_xerpClients), ale jejich použití je víceméně jen okrajové v případě vysokého pingu (80+), lag spiků (ping 10-200) anebo při velmi nízkém uploadu (pod 64kbs). V cpma byl vypuštěn příkaz "cl_timenudge" díky jeho mizerné funkčnosti a nahrazen "cg_nudge", které však funguje na jiném principu a pokud máte stabilní ping, tak vám jeho nastavení více uškodí než pomůže. Dále je příkaz "snaps" automaticky upravován podle nastavení "sv_fps" serveru, takže ho nemá smysl měnit. Za zmínku ještě stojí detailní popis "chat tokens" využívaných v team messages...dokonce je tu i několik úplně nových.


HUD

Úprava HUDu je v CPMA řešena přes samostatný cfg uložený v "cpma/hud". HUD se musí naloadovat ve hře za pomoci příkazu "ch_file nazevhudu" a poté potvrdit dalším příkazem "reloadHUD". Můžete použít jeden z předvytvořených HUDů hud1-hud7.cfg anebo si stáhnout již vyladěnější cfg z naší produkce. Pokud chcete použít jeden z našich výtvorů, tak si předem prohlédněte screeny, který z daných se vám zdá nejvhodnější. Pro ty z vás, kdož jsou zvyklí na team overlay v pravém horním rohu vytvořil Tyfoon speciální script posunující timer směrem dolů, podle toho kolik spoluhráčů máte v teamu (1-3). Pokud mezi tyto lidi patříte tak stahujute ZDE pro vás nejpřijatelnější HUD ze čtveřice: stings.zip, tyfoon.zip, xicht.zip, yenda.zip. V zipu najdete několik cfg a co s nimi vám náležitě vysvětlí přiložený readme.txt. Počítejte s tím, že tyto HUDy jsou vytvořeny pro hodnotu "ch_selfOnTeamOverlay 0" (hodnota z normálního cpma cfg), která dělá jedinou věc a to, že v team overlay vidíte jen vaše spoluhráče (max 3). Legie.zip a shebin.zip mají team overlay vlevo dole a tudíž nemají problém s posunováním timeru. Do úpravy defaultních HUDů se můžete pustit i osobně, ale je s tím zbytečná práce a je dalko lehčí už jen upravovat hotové hudy, které jsou volně ke stažení na internetu.


To by bylo prozatím vše, předpokládám, že se tato guide bude ještě časem doplňovat a updatovat a proto neváhejte případný nesrovnalosti nebo dodatky psát do komentářů.

BTW: Hlasujte v anketě !


Linky na vše potřebné:

Quake 3 Arena point release 1.32 - nutný jak pro OSP, tak pro CPMA
aktuální verze CPMA 1.38
kompletní CPMA mappack bez něhož můžete mít problémy spustit localhost server
aktuální přehled českých Quake serverů
homepage CPMA


A na úplný závěr...
Pokud se dá ještě dnes říci, že Q3 má nějakou budoucnost, tak vězte, že to je jedině s vq3 CPMA ! A proto neváhejte a i vy přejděte na CPMA !
16.11.2006 @ 2:43

comments (10)

 


Máme na to ? Doufám, že máme...

by [TA]X|cht

Hraní Quaka v CZ/SK je spjaté s ProGamers odnepaměti a nyní poprvé v několikaleté historii hrozí, že Quake (ať již Q3 nebo Q4) z PG turnajů zmizí pod návalem CS like her. V úterý byla spuštěna ona slibovaná anketa, která má ProGamers ukázat 7 "nejpopulárnějších" her, které budou následně vybrány do dotovaného seriálu Mistrovství ČR pro rok 2k7.
Hry byly rozděleny do tří kategorií: fps: Quake, EnemyTerritory, VietCong, UT, CS, CS:S, CoD2, BattleField - rts: SC, W3, DotA, AoE3, Warhammer 40k - sport/závodní: Fifa, NHL, PES, NFS. Z fps a rts kategorií budou vybrány 3 nejúspěšnější hry a ze sportovních/závodních jen jedna. Největší problém s hlasováním vzpočívá v nutnosti členství v ČMSP. Členem jsou všichni z vás, kteří někdy v minulosti hráli jakoukoliv PG ligu. Vy ostatní jež nejste členem a chcete podpořit Quaka v setrvání ve společnosti elitních sponzorovaných her, máte stále možnost se ZDARMA zaregistrovat a získat tak hlasovací právo. Ano, je to sice vopruz, ale zase to zabrání neobjektivnosti ankety díky klasickejm web podvodům s hlasováním (proxy, více accountů apod. tweaky) navíc to ukáže jasnej zájem hráčů o danou hru.
Registraci lze provést mailem viz registrace do svazu. Aby to nebylo tak snadný, tak si pro nás PG vymyslelo systém několika druhů účtů. Touto základní registrací získate tzv. bronzový účet jež má v anketě hodnotu jednoho hlasu. Aby PG zvýhodnilo hráče s faktickým zájmem o hru, tak vytvořilo další dva stupně účtu. Pvní z nich je stříbný, kterým právě disponuje vetšina z bývalých (již klidně neaktivních) hráčů PG lig. Tento účet šlo donedávna získat jen osobní návštěvou některé z PG heren a registrací za pomocí fotky a osobních údajů. Nyní však PG přišlo s novou metodou, díky které už stačí "jen" naskenovat občanku a poslat ji na mail čmsp viz typy členství. Tímto krokem upgradnete svůj bronzový účet na stříbrný a v anketě váš hlas bude mít sílu tří bodů. Poslední možností je pořízení zlatého účtu, který je jako jediný spjatý se zaplacením ročního poplatku 100 kč. Tato volba vám přinese několik málo (popravdě velmi málo:) výhod týkajících se především hraní v PG hernách, ale hlavně vám dá právo hlasovat v anketě za 5 bodů. Systém není nastavený zrovna nejlépe, ale i přes kritiku týkající se váhy jednotlivých hlasů si PG stále stojí za svým a teď to již nezměníme. Nehledě na to, že pokud byste chtěli hrát případně PG ligu (do který jsme tak uRputně a nakonec i úspěšně sháněli admina:), tak byste stejně museli disponovat minimálně stříbrným účtem.
Pokud již účet v ČMSP vlastníte dostane se vám po zalogování (stačí vaše ID, který najdete v sekci seznam členů a heslo popř. rodný číslo) ve vašem profilu na stránkách svazu možnost hlasovat pro JEDNU hru. Právo hlasovat máte jen jednou a nelze své rozhodnutí později měnit, takže volte správně. Anketa potrvá do konce listopadu, ale samozřejmě vyřízení registrace jistě nějakou dobu trvá, takže to neodkládejte na poslední chvíli.
Upozorňuju, že anketa spojuje Q3 a Q4 pod jednu hru a tím pádem máme aspoň o něco větší šanci na úspěch. Tudíž vyzývám k hlasování vás všechny co jste kdy Q pod hlavičkou PG hráli (ano i Slováky:) stejně jako vás nové, co chcete přispět k udržení Quaka mezi soutěžními hrami, na vás všech záleží...HLASUJTE !
Nakonec jen průběžný stav ankety - vzchopte se lidi nebo nás přehlasujou samý CS klony a už jen tak neuvidíme Quaka na Invexu...

btw: Snažte se tuhle zprávu o anketě šířit jak jen dovedete, vyhrabejte známý s účtem linkujte/kopírujte newsu na weby co je libo, hlavně ať přibejvaj hlasy !

Nic než QUAKE ???
03.11.2006 @ 2:18

comments (26)

 


Hrát či nehrát, toť otázka

by [TA]X|cht

Vší vůlí co mi ještě zbejvá se snažim o udržování tohohle webu a celý cz/sk Q3 scény na živu, přináším častější, pestřejší a rozměrnější updaty, avšak má to na vás patřičnej vliv ? Čím dál víc se ujišťuju, že nemá, každá z posledních news mě stála hodiny úsilí a jaká je reakce okolí ? Polovinu komentářů k newse tvoří příspěvky TA members a zbytek se spokojí s výlevem typu "n1, gj, apod."...kde je nějaká diskuze ? Občas sice potěší zaslechnout od mě téměř neznámejch lidí "čet jsem newsu bla bla...", ale i tak si myslim, že je to celkem málo, když si vemu, že jsme poslední klan web (a mimo Quake.cz asi i poslední Q3 web u nás), kde se pravidelně refreshuje. A že čtení a diskutování o tématech patří k herní kultuře a dává nepřímo najevo aktivitu kolem hry samotný (koukněte se třeba na PG web do Q4 sekce...) snad nemusim ani řikat. Ok, teď někteří budou moc říct, že jde v newsách jenom o informativní témata, která už navíc byla probrána na Irc, a tak je netřeba dále rozebírat, a tak vám tedy tentokrát dám téma k diskuzi s možností vyvinutí vlastní aktivity pro komunitu...

Předehra k bReku

Q3 jsem začal hrát netu "až" koncem roku 2001, a proto nikdy netvrdim, že jsem absolutní Q3 oldschooler nebo něco podobnýho, ale myslim si, že za dobu svý herní aktivity jsem toho zažil dost a byl jsem u většiny podstatnejch akcí, který s Q3 souvisely. Stihnul jsem se zúčastnit výbornýho PGch2k1fall, několikanásobně horšího PGch2k2, rok od roku zhoršujících se prvních tří InvexCupů, řady LAN parties po Čechách, přibližně šesti CB OpenCupů, Nation Cupu, PG lig, GZ turnajů a nespočtu random TDM/1v1 online turnajů. Když se na to zpětně dívám je to úctyhodnej seznam za těch 5 let.

Pointa ?

Na tom slavnym PGch2k1fall bylo k vidění pro oko fanouška her něco do tý doby u nás nevídanýho. Ať už se jednalo o první rádoby profi Q3 team u nás (nEhopz) nebo o ruskou duel star b100.death, kterej měl zrovna tou dobou za sebou vyhraný CPL nad "bohem" Fatal1tym. Byla to myšlenka progamingu, která přivedla Deatha až do ČR...vyhrát si nějaký ty penízky a jét domu, byla to myšlenka progamingu, která nedlouho poté stvořila první multikáru u nás (opět nEhopz). Spousta lidí najednou pochopila, že "e-sport" má i finanční budoucnost a jala se na tom profitovat. Největší herní promotér u nás (Progamers) začal tuto myšlenku pořádně hypovat a zároveň ždímat do poslední kapky. PGch2k2 a následně InvexCup / kvalifikace na WCG byly zřejmě nejvíce dotovaný akce v historii ČR a dozajista nalákaly na vidinu profesionálního hraní spoustu lidí. Sami jsme poznali tlaky progamingu po veleúspěšném tažení na tom prvním InvexCupu. Nakonec jsme z toho vyvázli bez úhony, ale taky bez možnosti na nějaký zviditelnění ve světě (no sponzoring no chance)...nebo jsme taky byli jenom jedni z mála s reálnym pohledem na věc (v tý době jsme sice byli na vrcholu v CZ, ale do světa jsme měli daleko, thx 2 zabržděnost inet vývoje u nás). Roky plynuly a mezitím jsme Q3 téměř 3x pohřbili. Poprvé to bylo koncem roku 2k2, kdy spousta celebrit odešla na UT2k3 s vidinou větších zisků (ještě rádi se vrátili:). Daleko později "stále umírající" Q3 komunita dostala KO v podobě vyřazení z větších turnajů a to především CPL, kde byl nahrazen PainKillerem, což do dneška zřejmě nikdo nechápe, co k tomu koho vedlo. A jako poslední hřebíček do rakvičky přišel opomíjenej Doom3, kterej dokonce zrušil Q3 duel turnaj z nejposvátnější akce - QuakeConu. Ale to už je pomalu prehistorická minulost, kterou si dnes málokdo uvědomuje...

Současný bReky

Z původních her, který daly význam slovu progaming (CS, SC, Q3, UT) dvě přežily téměř bez úhony a stále se těší velké pozornosti, zato oba zástupci 1v1 žánru upadají do zapomění. Určitě tomu nepomohl vývoj na herní scéně, která si myslela, že nový hry budou zaručeně úspěšnější než ty starší, ale nakonec ani vývojaři z ID/Raven nám po letech očekávání nanabídli spásu v podobě novýho Quaka. To že 4. pokračování zdaleka nedosahuje kvalit mladších bratříčků tady nebudu pitvat, jen mě zaráží, že se zde vždycky najdou jedinci, který na tuhle fintu s "hrou na jeden rok pro profíky" skočí (viz UTxx, PK, D3). Každopádně se objevila komunita lidí, který chápou, že tenhle trend v "progamingu" neni udržitelnej, a tak dávaj radši prostor starším hrám (viz Q3 a CPL) nebo aspoň většímu množství her (viz PG a jejich InvexCup se 16 hrama). Přístup CPL s radostí kvituju, přístup hráčů k CPL už méně. V Korei a Chile se dokonce musel Q3 turnaj zrušit pro údajný nezájem o Q3 ze strany hráčů (i když vyplývá na povrch, že jde spíš o nezájem o Quaka a 1v1 FPS hry obecně...navíc Chile ehm:). Výborná munice pro zastánce podporovaní Q4 bohužel. Aby jsme se dostali taky na vlastní píseček, máme tu Q4 mistra republiky Krysu, výbornýho Q3 duelistu, člena "spolku sponzorovaných hráčů" (ano zase ty nEhopz:) a jakej je jeho přístup ? "Ty vole nikam se mi nechce, ještě bych musel před tim trénovat." Navíc když se k tomu přičte velká nejistota toho, že by nEhopové Krysovi proplatili zájezd na jakoukoliv akci (ale kvůli tomu k nim přece šel ne ?:) za naše hranice (bacha na Invex mu dali 300,- na cestu, ale ještě musel nosit jejich tričko - smích ?:), tak nemůžu říct nic jinýho než, že je něco shnilého ve státě českém, když se jedná o Q progaming. No co, tak holt budem dál poslouchat kecy, jak je ten Q4 hranej a má obrovskou základnu hráčů a sledovat zprávy z proběhnuvších turnajů, kde noname rookies vyhrávaj těžký prachy ve hrách o kterejch člověk ani nevěděl, že se považujou za progamingový...nEhop bez volantu by moh vyprávět stejně jako vicemistr v e-kulečníku.

Řešení ?

Nástupu mladý generace do světa rádoby progamingu už zabránit nemůžem, časem sami musí pochopit že se z nás akorát ždímaj penízky. Jediný co můžem je přihřát si kašičku spolu se všema fifařema, závodníkama anebo kulečníkářema. Při sledování posledního středečního vystoupení Hobbyse v pořadu PG 24 by se mohlo zdát, že Q3 komunita je u nás stále silná a aktivní. V pořadu samotnym padla jasná výzva ProGamers o znovuoživení Q3 soutěže. Avšak nic se neudělá samo a jelikož dlouhodobej PG zaprodanec Rex už nechce mít s adminováním nic společnýho, tak se vyhlašuje konkurz na Q3 admina případný PG ligy. Pokud chceme ale vystrnadit Q4 z ligy a dalšího InvexCupu, tak musíme mít i dostatek odhodlanejch lidí (víc jak 24 ubožáčků na Q4:) ochotných se této ligy zúčastnit se vším co to vyžaduje (reg do svazu, docházka na zápasy...). Jedinej člověk, kterej mě osobně napadá na pozici admina je osvědčenej ClanBase rulah Saharak, ale jestli hodlá výzvu přijmout vážně netušim. Nezapomeňte, že čím víc nás bude, tím víc si můžem vyskakovat...a když už i PG pochopilo, že rozvrstvení výher na letošním Invexu nebylo chytrý, tak se zdá že by mohlo svítat na lepší časy. A pro všechny už jenom: Přestaňte fňukat a snažte se zapojit pokud vám na hraní Q3 u nás záleží...


UPDATE: Podle vyjádření PG bude 1.11. spuštěna anketa podle který se vybere 7 pro příští rok podporovaných her, takže nastartujte loginy a pěkne zvolte Q3 !

UPDATE 2: Saharak: "Pokud se v budoucnu rozjede Q3 liga na progamers a pokud si nevyberete někoho lepšího, tak se toho ujmu to je bez debat."



btw: Užívejte si newsy dokud je čas, neschopnost v TA dosahuje mamutích rozměrů, a tak se zdá, že 29.10. nám vyprší platnost domény pokud neprovedem rychlou akci...
btw2: New anketa související s tématem ---> hlasujte !


Nic než [TA] !!!
24.10.2006 @ 20:13

comments (107)

 


Velký měsíční refresh

by [TA]X|cht

Neuběhl ani měsíc a opět jsem tu, tentokrát s multi-tématickou newsou. Nenechte se mýlit předponou "multi" v tomto případě půjde o téměř čistou (Q3) záležitost, jen nám ji na chvíli pošpiní Q4, trocha humoru a politiky...

Clan Arena liga na GameParku

Jak už jste možná někteří (hlavně ti GP komunity znalí) zaregistrovali náš uber cool team se regnul do týhle zběsilosti odehrávající se v osp promode a ra3 mapách, abysme už konečně zdejším skillerům dokázali jak moc špatný jsou, když dostanou i od TDMkářů. Zpočátku panovala mezi vyznavači tohoto modu zjevná skepse k našim schopnostem, ale i ty co nám vyhrožovali prohrou najednou začínají pociťovat neodbytný strach z blížícího se vejprasku. Jako první na nás narazil team LhB a už ve warmupu jsme se nestačili divit, co za kousky se dá v takový CA s promode settings dělat. Oko defragera by jistě nezůstalo suché při pohledu na rj movement našich enemy, avšak u nás se to nesetkalo s ničím jiným než s výsměchem. I přes minimální znalost ("joo kdysi jsem ji viděl v ňákym videu") mapy overkill jsme brzy pochopili, že v jednotě je síla ! Tohle moudro jsme si samozřejmě vysvětlili v Q3 žargonu jako "camp pwnz ya all" a rozjeli jsme mohutný až dechberoucí vyčkávání na nepřítele. Ten samozřejmě zvyklý na GP standard typu "všichni lítáme sami po mapě a občas i vystřelíme" brzo zaplakal nad naší geniální taktikou. Jako druhá mapa následovala volba LhB a to provařená úprava dm6 - 6++. Ani v tomto případě jsme soupeře neohromili naší pohyblivostí, ale i tak jsme s přehledem zvítězili.
Další obětí našich zvrácených camp choutek se stal team iZi v čele se zářivou anti hvězdou cheaterem v0-ANGELem. Spravedlnost je slepá a cheateři se zjevně na GP netrestají, a tak jsme museli vzít zákon do našich rukou a vytrestat angeLa a jeho souputníky aspoň na bitevním poli. Pro změnu se hrály mapy 6++ a overkill a v obou případech bylo naše vítězství víc než iZi...
Dosud poslední skalp jsme získali díky teamu SrY (prej jsou jako hustý celkem:), který se nedokázal vyrovnat s naší tentokrát přímo elitní sestavou (nebo to bylo zase jenom campem ?:) a podlehl 2x už v tradičních mapách overkill a 6++. I tentokrát jsme se dočkali nehezkých slov za předvedenou hru, ale v paměti mi uvízla jen jedna quota znějící: "vy nehrajete CA !!!". Ooo to nás velice mrzí, že si to takhle berete, ale narozdíl od vás vyhráváme...
Mno to by bylo k CA lize prozatím vše, ale už teď se všichni těšíme na následující matche...stay tuned:)


InQuake.de vq3-series

Naši fašounští přátelé se opět trochu rozhejbali a připravili pro nás trio duelových turnajů pořádaných tři neděle za sebou, tentokrát i s menší třešničkou na dortu v podobě ceny za první místo (nějakej suxah boaRd:). Někteří z nás neodolali a jali se chopit příležitosti k natržení pár análků kdejakýho evropana. Bohužel do prvního z turnajů se nepřihlásil vrchní rozdavač bolesti Krysa, a tak se ho alespoň snažili zastoupit růžové prasátko Tyfoon a má maličkost. Turnaj se tentokrát hrál systémem best of 3, single elimination (nééé vážně tam neni LB legie, raine a ostatní:) s neobvyklým maplistem: ztn, pdm6, aero, pnodm9 (remix dm13) + nová no rail mapa pukka3tourney5. K samotnému průběhu snad můžu říct jen, že naše společné skillovaní se nijak zvlášť neprojevilo a oba jsme vypadli v 1. kole - Tyf na italovi Polterovi (účast v semifinále) a já na noname litevci e][o (účast leda v pRdeli, all couv @ztn:). No co stane se, holt luck na los nám trochu chyběl...
Další týden se nesl v duchu příprav na radikální odvetu, tentokrát již v čele s Krysou zvaným "pohřbívač nadějí, pRznitel dětí a zabiják nemohoucích". Kvarteto neohrožených (krysa, tyf, já...a...někde hodně daleko...sts:) vstoupilo do dalšího z turnajů, který měl bonusovej tweak v podobě hraní cpm29 v případě nerozhodného (1:1 na mapy, pozn.: pro blbý:) stavu. Losová štěstěna k nám zase nezabloudila a hned v 1. kole se v bratrovražedném boji setkali Tyf a Krysa se smutným koncem pro Tyfa. Ani já jsem nepochodil lépe proti švédovi Rvd a dodávat, že sts nepostoupil přes zcela jistě nejlehčího soupeře je snad zbytečný (xgo omfg taková trubka:). Naše pochroumaná sebevědomí hojila už jenom vidina Krysova pwnovaní, avšak i on měl již ve 4. kole narazit na favorita (a předchozího vítěze) turnaje k1llera. Dle očekávání se strhla vyrovnaná bitva v mapě pukka, která vyústila až v overtime, který nakonec po Krysovu zaváhání (gtv: "proč ten krysa čumí do zdi, když východ je na druhou stranu ?:)" skončil šťastněji pro k1llera. Krysa kontroval volbou aera, kde od začátku s přehledem ruloval hru, ale čas se táhl a táhl až k1ller Krysu dotáhl. Tím pádem jsme se opět dočkali overtimu (a opět default 2min, Arqon asi nikdy neslyšel o sudden death pravidlu:), který ale Krysa rychle ukončil dobře mířenými raily. Po dechberoucích mapách přišla na řadu cpm29 (jojo úžasný pravidlo, ale ještě míň úžasná mapa:), kde Krysa lehce nezvládal a levně prohrál... Každopádně Krysa předvedl vynikající hry, ale bohužel díky SE systému vypadl z turnaje i přes to, že byl nakonec jediný kdo dokázal k1llera porazit alespoň v jedný mapě. Dema z týhle uber řežby hledejte v sekci Demos.
No co...stane se i 2x viď...ale tuhle neděli už to musí vyjít, přece si k1ller neodnese už třetí motherfuckaboaRd ?!?


PENT by www.quake.cz

Hyperaktivní Hawrix přichystal další z řady "čtvrtečních" turnajů zahrnující všechny díly Quaka a nově i War§oW. Q3 turnaj ve 2v2 přilákal i několik zahraničních teamů, ale hlavně duo šéfů Wendyho a Xichta nebo třeba rulery z uRbánkový. To vše pod taktovkou pana admina Wendyho zabanovaného na českých serverech uzurpátory shebinem a rexem na dobu jednoho měsíce (hoho dodrží lhůtu bo jí nenápadně překročí i přes Hawrixovo nalehání ?:) Popojedem...
Začátek turnaje se nesl jako již obvykle v duchu kontumací, hlavně ptž naši přátelé ze zahraničí regovali jednotlivce jako teamy a nikomu se neobtěžovali tuto chybu nahlásit a tudíž ze vzniklého pavouka ubylo najednou několik "teamů". Díky nalosování jsme v prvním kole nehráli a ve druhém jsme narazili na team DAn00b (frosty, fury4n), který s přehledem zabrečel v mapách ztn a pt7. Třetí kolo nám přiválo do cesty slovensko-slovinský duo FS (pqb, xgo (stsův přemožitel hahaha:). Slovinci se nějak nechtělo jít hrát na GP (wendy ban r0x:), a tak jsme se jali hledat nějakej rozumnej server...a skončili jsme v žumpě...erm na Žumpě ! Víc tragickej server snad neexistuje... Po útrpný výhře na serveru, kde předběhnete i vlastní výstřel jsme se přestěhovali na další sice lepší server, ale zase bez ztn i pt7, a tak jsme si po druhý zahráli pdm6. Tím jsme se posunuli do 4. kola, kde už na nás čekali uR, který si po cestě tam povodili HipHop (aka 88) team (forty, xato) a taky uplakaný jugoslávce, který zjevně mysleli, že pravidlo o CZ serverech se nebude používat...mýlili se.:)Tím pro naše barvy skončil první den turnaje a čekalo se na další boje až do úterka.
Úterní klání začala dle očekávání kontumací uR, jelikož Tyfeček si odjel do bRna na Invex a také menším zpožděním ze strany věčně uspěchaných FOE. Nakonec právě FOE (kicker, zonic) rozstříleli eRct (sharp, ttn) a postoupili tak k nám do finále WB. Tentokrát jsme si přichystali server made by Oak (thx:) a nic tak nebránilo v kvalitní hře. Naše volba ztn probíhala vcelku vyrovnaně s tím problémem, že FOE neustále vedli a časem i náskok zvyšovali 72:92. Volbou FOE byla pt7, kde nám jasně předvedli sílu railonly stylu 73:101. Tímto výsledkem nás tedy poslali FOE do finále LB za eRct. LB se však neúměrně natahovaly, a tak byl termín odehrání zápasu přesunut zatím na neurčito...jen je jistý, že grande finále se odehraje v úterý...so stay tuned.:)


CZ vs SK

Jednou z dalších nepřeberných aktivit Hawrixe byl (je ?:) i "exibiční" turnaj mezi výběry CZ a SK ve všech dílech Quaka. Konkrétně Q3 se to týkalo dvou TDM teamů a 4 duel hráčů z obou stran, ale již při srazu na Irc se ukázalo, že slováci nedají 2. team dohromady (lol ?:), a tak se alespoň odehrál jeden match mezi teamy krysa, tyf, yenda, shebin vs jocko, dufo, mato, vsh. Ze zápasu samotnýho se stala fraška, jelikož jocko a dufo nedisponovali zrovna lan pingem na českym serveru, a tak se nebylo čemu divit, že slováci dostali asi o 100 v osp6. Následovala změna serveru, kterej za moc nestál už jenom díky tomu, že neobsahoval dm14tmp, a tak nemohlo dojít na pověstný Rexovy taktiky.:) Namísto toho se hrála cpm4, kde slováci opět dostali, sice už míň, ale furt dost !:) Pak začal inquake cup a ze slibovanejch duelů se odehrálo jen minimum... Hawrix se ještě nevyjádřil jestli tento počin hodlá nějak ukončit nebo už byl zavrhnut...uvidíme, viď Hawe ?:)


Výhled do budoucna

Poslední měsíce doopravdy Q3 scéna žije a je to znát i na stále přibývajících zahraničních turnajích, kterým ani my neodoláváme. Za zmínku stojí hlavně Vince Q3 TDM Nation Cup, do kterého jsme se už přihlásili s osmičkou vyvolených (xicht (cpt), krysa, tyf, yenda, sh, sharp, dloob, ttn). Turnaj samotný začíná koncem měsíce, takže be rdy fans of CZE !
Další liga do které jsme se regli je německá kuh3liga, ale odolali jsme vábení TDM a místo toho hodláme procvičit náš Rocket Arena skill, jelikož si myslíme, že je u nás tento kvalitní mod neprávem dost přehlížen (asi jako e+:)... Taková škoda, že si to flateček nezahraje, když neumí ani vyplnit GUID :)))


And now something completly different... (c) Monty Python

InvexCup 2k6 - Krysa Mistr ČR v Q4

Po minulym trapnym finálovym představení s Mžikem ještě v Q3 se Krysa svýho titulu dočkal !:) Gratulujeme k výhře poukázky na nákup HW v ceně 10k, stejně jako zbylým třem (ano, slovy TŘEM:) účastníkům "turnaje", že neutrpěli nervový šok způsobený nedozírnou demencí PG, komentátora teplometa Formana a hlavně samotnym Q4.:) Psát víc o téhle události by bylo akorát hříšné mrhaní energií, a tak snad jen krátce: SHAME ProGamers SHAME !


Tak závadnýho tématu jsme se zbavili a nakonec zábavné politicky laděné video...be rdy 4 nuke aneb Severní Korea ftw !

btw: Hledá se Tyfoon, z bRna se nevrátil...pokud uvidíte malé tlusté růžové prasátko spát ve svých zvratkách/výkalech někde v ulicích bRna, tak mu vyřiďte, že smRdí :)
btw2: Už se nám zde dlouho neobjevila, žádná join/kick newsa a jelikož můj návrh na kicknutí cyppa neprošel, tak jsem se vydal opačnou cestou...přibude k nám nová bílá tvář nebo ne ?:)


Nic než [TA] !!!
12.10.2006 @ 5:13

comments (14)

 


Quad Damage aneb jak to bylo všechno doopravdy ?

by [TA]X|cht

V pondělí pozdě večer skončil tolik diskutovaný turnaj Q3 4v4 a teď už je konečně na čase shrnout a objasnit veškeré události, které se děly.
Musím přiznat, že po bRecích nad situací kolem Q3 TDM v poslední newse, jsem se na turnaj velice těšil a doufal v co nejširší účast kvalitních teamů. Bohužel i přes mediální masáž třeba i na ESR, zareagovalo na turnaj jen minimum teamů od kterých se dal očekávat nějaký výkon. Problémy začaly hned u nás, když Krysa prohlásil, že bude hrát asi za SP nebo za jeho uber kámoše z MIEL s kterejma hrál už nějakej ten OpenCup. A tak jsme sestavili klasickej oldschool team: já, wendy, tyf a yenda, což mi nakonec vyhovovalo, jelikož jsem tím přešel z pasivní role coache na hráče. Po neúspěšnejch návrzích, aby zbytek TA vytvořil nějakej B team přišel zachránce Lůďa, čapnul flata a ukrad od nEhopů q4 zoufalce Miciho a Destu a hned byl na světě team PoďMi. Následovalo přesvědčování GF, aby se taky zúčastnili, ale pan shebin už od začátku dával najevo svoji nelibost k tomu, že wendy bude admin turnaje. Nakonec ale podlehli a zaregistrovali se...vtipně však uvedli jako svojí zem původu Brazílii, a tak jsem wendymu navrh, aby jim když chtěj bejt vtipný změnil vlajku na polskou (kterou maj už tradičně vždy na našem webu:). To jsem ale netušil jakej se kolem toho strhne povyk a nechtěně jsem tak akorát přidal další argumenty shebinovi o nesprávnosti volby wendyho za admina... GF se následně odhlásili a znovu již nepřihlásili, nakonec mi shebin tvrdil, že na to stějně nemaj lidi ehm...Celkem hodně bReku na to že turnaj ještě ani nezačal viďte ?:)

Den D, hodina H - čtvrtek 18:00...na irc kanále #quaddamage se rozjíždí mohutnej spam a na první pohled se zdá, že nikdo nečet web a neví co má pořádně dělat...ach jo, tohle se prostě ani za ty roky nezměnilo. Objevujou se první informace, že team Whatever (fooki, brescia, toogood, redemz) od kterých si řada lidí hodně slibovala (nechápu proč:) vůbec nedorazí. Ani další cizinci - HoT nedoráží, a tak se postupně ukrajuje ze 14ti původně regnutých teamů. Náš team v 1. kole naráží na jeden ze dvou polskejch teamů - gaap a po chvilce se bez problémů domlouváme na serveru v CZ. První mapu volej poláci odm5 a po trochu ustrašenym začátku vyhráváme 117:91. K druhý mapě nastupuje novej hráč, kterej stejně jako jeden jeho kolega "trpí" pingem 100, avšak bez řečí se pokračuje v naší dm14, kterou s přehledem vyhráváme 163:65. Rád bych poznamenal, že ani samotní poláci žádnou změnu serveru nevyžadovali a vše tak proběhlo bez většího humbuku. Následovat mělo druhý kolo s ACAB (forty, rain, phata, saifo, marius), který levně přešli přes HoT, který se začali na poslední chvíli vymlouvat, že můžou až druhej den bo v neděli, což se jaksi neujalo díky systému turnaje. Avšak vyšší moc (= židovská konspirace:) zasáhla a vyřadila fortyho (jo, toho antisemitu z #ta.cz, hi forty:) připojení z provozu a když ani po 30min čekání nesehnali ACAB náhradu, tak došlo na kontumaci. Ve třetím kole jsme už narazili na favority turnaje MIEL (krysa, jocko, unity, spartie, immortal a další fakeři:). Ze zoufalosti se vybral server v německu, kde jsme měli mimo wendyho přijatelnej ping 25, ale stále se zdálo, že někteří protihráči maj až nechutnej lan ping 1-10 (hi unity & spartie:). Po chvilce whinovaní o pravdivosti měření pingu ve scoreboardu respektive ve spectovaní drawpingu, které už tak nějak k těm mezinárodním zápasům patří (kdo hrál OpenCupy ví vo co go:) se začla hrát volba MIEL pdm6. Nebudu to pitvat prostě nás přehráli ve všech ohledech 146:230. My opět vytáhli do boje s dm14, ale stále to nebylo ono 124:169 a tím pro nás skončil první herní den celkem dle očekávání. V druhé části pawouka se probojovali do třetího kola Czarne Pantery (poláci) a TA.nEhop team PoďMi. Poláci se nedali ukecat na server, a tak s přehledem 2x zvítězili a zahráli si finále WB s MIEL. Finále samotný bylo HPB záležitostí (všichni pongy kolem 60), a tak se není čemu divit, že to byly celkem vyrovnaný hry...nakonec to ale MIEL urvali a už měli jistý gRand finále.

Jakoby nestačilo, že nám odjel Tyf na pošťáckej výlet a musel tak za něj hrát Stings, ale ještě mělo bejt hůř...daleko hůř. Druhý herní den přesně týden po prvním přinesl velmi podobný obrázek tomu předchozímu. Team r1p se pro jistotu znovu nesešel, a tak nemohl odehrát zápas s polskejma gaap, který předem hlásili, že se pravděpodobně taky už nezúčastněj. Nakonec gaap přišli v době, kdy už měli bejt dávno vykontumovaný, ale v zájmu sehrání více zápasů, jsme souhlasili, že to odehrajem. To jsme ale ještě nevěděli, že tou dobou teprve začali shánět lidi, který by to jako za ně mohli odehrát, a tak samozřejmě začali téct nervy. Když už jsme se s 30min zpožděním sešli na stejnym serveru jako minule, tak jsme uviděli, že dneska zrovna pingem neoplývaj nebo naopak spíš přeplývaj. :). I přes jejich stížnosti se odehrála první mapa osp5, jelikož jsme po nekonečnym zdržování něměli vážně náladu ještě hledat server a stejně je ve většině lig pravidlem, že kdo pozdě chodí sám sobě škodí, a proto se hrálo v CZ - 155:62 . Samozřejmě po skončení mapy se spustil flejm, jak jsme jim ublížili a buhví co, přitom ten den zjevně neměli pingy nikam...a když jsme ustoupili a chtěli hledat server v německu, tak nám nabízeli polský IP v lepším případě holandský, kde by to bylo stejně 60vs100, akorát by byli spokojenější, že nemáme ping i my... Poláci zjevně stále nechtěli chápat, že zmínka v pravidlech o preferovaných serverech v cz/sk/de je vlastně i podmínkou účasti a že vážně nikdo s nima nebude hrát na ukrajině jenom aby byly "fair pingy" (čti: abysme měli tak neúnosně vysoký pongy jako voni a tím pádem nemohli rozumně hrát). Po chvilkový odmlce, kdy nám poláci rvali IPečka na který jsme se občas nemohli ani dostat (hláška: "only for low ping" zní vážně komicky) se wendy jakožto admin rozhodl team gaap vykontumovat, jelikož s nima nebyla už stejně rozumná řeč a navíc se neúměrně natahoval herní plán a zdržovalo se tak od odehrání dalších zápasů a když se k tomu přičetl jejich pozdní příchod, tak prostě nebyla jiná varianta. Samozřejmě na iRc se hned objevily davy chytráků, který věděli jak to řešit, ale nikdo na ně nebyl zvědavej, a tak padaly bany a nepěkná slovíčka. Do toho se samozřejmě musel ozvat i pan shebin, aby opět přilil trochu oleje do ohně, když znovu kritizoval práci admina (admina, kterej musel taky hrát a řešit bReky ostatních teamů, to nějak nikdo neviděl). Když už jsme se chystali začít hrát další kolo se 187, tak se najednou začal o všechno zajímat Hawrix, kterej byl předchozích 30 min offline a tudíž pořádně nevěděl co se děje a ještě se snažil všechno s gaap urovnat. Po několika ne zrovna vybíravejch slovech jsme si s Hawrixem ujasnili situaci a pokračovali ve hře i přes jeho nevoli, což ocenili i 187 (komu by se chtělo čekat další hodinu na zápas, když ještě nehráli bo ani PoďMi nepřišli). Nejdřív se odehrála pdm6, kde jsme se vzpamatovávali z útrpných událostí nedávno minulých - 181:137 a pak i naše dm14, kde už se dalo mluvit o normální hře - 166:97. Mezitím se všichni trochu zklidnili, ale opět mělo přijít pozdvižení. Ve finále LB už totiž čekal druhý polský team, kterej na tom nebyl zjevně ten den o nic lépe než jejich kolegové, co se pingu týče. Vyzkoušelo se několik serverů, ale prostě za boha neměli pořádnej ping (>50) nikde, a tak po několika odmítnutejch variantách hrát na pingu 60+ (187 by mohli vyprávět o fair pingu) jsme skončili na serveru v německu, kde jsme měli jasnou výhodu (MIEL by mohli vyprávět o fair pingu ). Panteři to nějak překousli a celou dobu v jejich pdm6 se jednalo o vyrovnanou hru, naštěstí konec patřil nám, a tak jsme urvali těsný vítězství 167:156. Následovala dm14, kde se jednalo "nečekaně" o vysoce taktickou hru (čti: camp:), ale nakonec s milejším výsledkem pro nás - 131:101. Tímto výsledkem jsme se tedy "propingovali" (mwhaha:) do gRand finále, kde už čekali MIEL. Naneštěstí odbila 11. hodina a vidina zápasu na 3 vítězný mapy se nikomu už nezamlouvala, a tak se dohodl náhradní termín pondělí 21:00. Druhý herní den nám tak skončil bez vítěze za to s řadou nevraživých poznámek, nadávek a celkovou únavou z obhajování našich rozhodnutí.
To že někteří našinci nepovažovali naše jednání za fair play mi bylo už jasný po několika výstupech lidí na irc, ale to že to vyvrcholí banem wendyho na CZ serverech, to už mi přišlo trochu moc. Uraženej a věčně kritizující shebin, kterýho vlastně ten turnaj ani tolik nezajímal, se rozhod dát na jeho serverech ban wendymu a aby to nevypadalo jen jako jeho bRek, tak do toho zapojil i Rexe, kterej zjevně neunes, že se pořádá nějakej turnaj do něhož může kecat víc někdo z TA než zasloužilá organizátorská hvězda jakou dozajista Rex je (ehm:). Nejvíc mě pobavilo zveřejnění wendyho banu na PG webu a jeho odůvodnění: "Wh3nom - Ban za nevhodne chovani, rasisticke urazky, zneuzivani pravomoci admina, do rijen 2006"...doopravdy nechápu odkdy má jinej admin CZ serverů právo dávat bany za "zneužívání pravomoci admina" v jinejch turnajích...pane Rex děkujeme, odejděte... No stalo se, nepředpokládám že oni dva dotyční svý rozhodnutí změní, jelikož se vždycky můžou ohánět wendyho nevybíravým chováním, jen mi příde divný, že si na to vzpomněli zrovna po těhle událostech...

Pondělní předzápasové ladění formy neprobíhalo nikde jinde než na GameParku, a tak mělo možnost pár odvážlivců zkusit svý štěstí tentokrát už proti celýmu teamu s navrátivším se Tyfem a coachujícím Stingsem. Kolem devátý se začal hledat přijatelnej server a asi po půl hodině byl vybrán nějakej německej, kde se zdálo, že máme lehkou ping výhodu, ale zase spíš jenom fungovalo pravidlo "nikdy nevěř skoreboard pingu".:) Navíc server nedisponoval naší dm14, a tak se plánoval přechod na jinej server, ale vidina opět nekonečnýho hledání serveru a whinovaní o pingu všechny odradila, a tak se radši začala hrát volba MIEL pdm6. Ani tentokrát jsme nezačali tuto mapu dobře a i přes úpornej camp RA jsme nedokázali získavat quady natož víc fragů než soupeř - 131:184. Náhradou za dm14 a naší spásou měla bejt dm7, ale bohužel ani přes nadějný vyrovnaný začátek se nám opět nepodařilo udržet krok s MIEL a podlehli jsme levně 134:211. Třetí mapu volili MIEL a to osp5, kde se hned od začátku chytli a už nepustili, navíc jsem ještě v 17. minutě odpad díky lagům a pustil do již maRnýho boje Stingse - 98:174. Zápas tak skončil přesvědčivým vítězstvím MIEL 3:0 a i přes mírnou ping nevýhodu prokázali, že jsou doopravdy výborným teamem.
Nakonec bych se chtěl ještě vyjádřit ke klasickejm provokacím soupeřů...občas už se mi některý výstupy Tyfa taky nelíbily, jelikož akorát podporovali negativní dojem z našeho předvedenýho výkonu, na to že "o nic" nešlo to nějak někteří jedinci moc hrotili (hi tyf & unity:). Pro příště doufám, že turnaj proběhne bez podobných excesů, bez čechů fandícím MIEL (hi mng:) a naopak s Krysou v [TA] a doladěnejma pravidlama specifikující fair ping nebo postup při neshodě teamu na serveru, jelikož doopravdy nepovažuju za fér hrát s pingem 60 jenom kvůli tomu, aby mohli hRát i poláci...:)

btw: Hlasujte v anketě ! :)
btw2: Stále platí možnost nás vyzvat na 4v4, posledně na tuto výzvu reagovali akorát GF a nějaký freezeři...shame ! :)


Nic než [TA] & smRt polákům !
20.09.2006 @ 4:30

comments (15)

 


Quake 3 WTF OMG ?!?

by [TA]X|cht

...aneb shrnutí prázdninového dění i nedění na české Q3 scéně

ALL PI(n)Gs LAN ZRUŠENA !
Jak už jste se jistě někteří doslechli naše LAN se nekoná. Důvody jsou prostý jak bulharská prostitutka...v týhle zemi už pomalu neexistuje jedinej stabilní team natož team ochotnej přijéct na LAN. Možná bylo chybou pořádat akci tak brzy po Trnávce, ale neměli jsme na výběr. GFodřekli s nejasným důvodem (sh: "všichni jsou kreténi"), SP přišli o Jocka a tím vlastně i o team, Nemesis se nebyli schopný vyjádřit jestli jsou vůbec 4, Blow celou dobu váhali, GR již předem odřekli, z Rednecků se pro jistotu nikdo vůbec neozval, eRct zase fňukali že je to daleko (hi Ondy:), a tak jediný kdo byl nakonec na jisto potvrzenej byli Q4 idleři mng, libot, bios, oak...tak hluboko jsme klesli.
Pomatuju doby, v kterejch by nám lidi za těch 40 míst na LANu pomalu utrhali ruce...vaše smůla mohla to bejt pěkná akce...

D-DecK3r & TriNiTY
O prázdninách proběhly tyto dva online 1v1 turnaje pořádané quake.cz respektive hawrixem. První z jmenovaných turnajů ještě s méně nabitou konkurencí vyhrál Mžik po "vyklepanym finále" s Wendym 3:1 na mapy (shame on you !:). Druhý byl už o něco zajímavější, jelikož se přihlásili navíc i Zubb a Krysa. Po tuhejch bojích ve WB Krysa postupně vyřadil Zubba, Wendyho i Mžika a ve finále WB narazil na velkou neznámou Jazze, kterej se tam probojoval daleko lehčí cestou přes mě (:DDD) a yanse. Krysa nezaváhal a poslal i jeho do LB. Tam mezitím Zubb trochu překvapivě ucouval Mžika, ale pak následně dostal stopku od Wendyho. Ve finále LB se tak potkal Wendy a Jazz. V aeru dle očekávání kraloval Wendy a udělil Jazzovi lekci 31:5, následně však Jazz uhrál pdm6 12:0 svým obvyklým stylem (zZzzZ:) a nakonec se rozhodovalo v t2, kde ani 2 Jazzovi timeouty kvůli "zavírání dveří" neoddálili těsnou výhru Wendyho 16:15 (ale že se nautíkal:). Celkový finále tak bylo plně v režii [TA] - ano Krysa je stále v [TA] pro nechápavý. :) V první mapě ztn se Wendy rychle ujal vedení 5:0, ale postupně začal ztrácet a nakonec prohrál 7:11. Následovala pt4, kterou zcela ovládl Krysa - 19:3 a po domluvě se hrála jako 3. mapa (hawrix systém na 3 vítězný:) aero, kde po zajímavý hře zvítězil Krysa 21:10 a tím se stal celkovým vítězem.
Těšme se na další turnaje z hawrixovi dílny, jelikož už teď po TriNiTY je vidět, že se turnaj od turnaje vše zlepšuje, ať už se jedná o počet a kvalitu přihlášených hráčů, turnajovej web, shoutcast (ten je obzvlášť vypečenej:) nebo GTV...ggs & thx 2 hawrix (tobě taky wendy co-admine:)

OSP vs vq3 CPMA
Už je tomu nějakej pátek, co se zvedla vlna aktivity a pan Rex se Shebinem zprovoznili vq3 cpma servery, a tak by nás zajímal váš názor na tuhle změnu...viz anketa. U nás se samozřejmě názory na CPMA diametrálně lišej od Wendyho pohRdání timhle modem až po Krysovo vyzdvihování do nebe (ale tak co byste čekali od člověka co hraje Q4:). Každopádně jsme se všichni shodli na tom že se v cpma hůř skáče (pozměněná fyzika na 76fps), zato se líp snad se všim trefuje (pravděpodobně větší hitboxy + lepší netcode), dále většinu z nás sralo babrání se s hudem, kterej je řešenej samostatnym cfg a spousta dalších maličkostí většinou grafickýho rázu odlišnejch od OSP... Sečteno a podtrženo já osobně nemám problém hrát obojí, ale je pravda, že po letech hraní "bezchybného" OSP nám CPL nadělilo (nechtěnej / nepotřebnej ?) dáreček, kterej může způsobit podobnou situaci jaká panuje v Q4...

Konec TDM v Čechách ?
Tuhle část newsy věnuji víceméně pocitům číšících ze zklamání ohledně TA LAN. Quake 3 je tu již dlouho, ale stále je tu dostatek lidí co ho u nás hrajou, ať už vycházím z čísel na PG, SH, PM serverech nebo i GameParku (jestli se daj teda ty freezeři počítat:).
Bohužel nějak se mi zdá, že se vytratily ze scény teamy/klany a víceméně se u nás nehraje nic jinýho než mixy nebo duely. Většina oldschool klanů se rozpadla nebo má jen minimum aktivních členů (viz TA LAN) a nové nevznikají (nebo se někde přede mnou schovávají ?:) a přitom bych řek, že se tu prohání dostatek jednotlivců po TP dychtících... Tímto vyzývám KOHOKOLIV kdo složí TEAM (čti: lidi hrající spolu nikoliv za svoje nejvyšší skore) na občasný TDM proti [TA], stačí jen dopředu říct na #ta.cz. Docela rád bych si zase v Čechách zahrál TeamPlay (čti: hra kterou nepředvádí nikdo na publicu v mixu)...


Nakonec bych se chtěl jenom vysmát multikáře eXtasy a jiným jim podobným, který se snažej přetáhnout Krysu pod záminkou, že dostane klanový tričko a teamspeak server apod. vymoženosti. Že vás to děti baví hrát si na tenhle českej "progaming" ve svý superúspěšný sponzorovaný multikáře. Jestli vono nám nebylo líp před pár lety než se objevila tahle nová generace "hráčů" co začínaj svojí "karieru" rovnou v multiclanu hrajíc dozajista tu pravou "pro"hru like Fifa, AoE, NFS atd..:)

edit by krysa:
game (20:00) :
...mel by jsi klan...web...ted se rozjisdime takze postupem casu najdem sponzora....potom bys mel herni server ! ....


Nic než [TA] & Quake 3 !!!
26.08.2006 @ 19:11

comments (17)

 


<< Previous Next >>
1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

 


rip  
rip  
10. výročí !  
10. výročí !  
10. výročí !  
10. výročí !  
10. výročí !  

 

tyfoon vs wh3nom  
Krysa vs Wh3nom  
[TA] vs FA  
[TA] vs Dinhz  
Wh3nom vs Draven  

» More...

by [TA]Tyfoon 
by [TA]Tyfoon 
by [TA]X|cht 
by [TA]Cypp 
by [TA]X|cht 

 

Online visitors: 1
All visitors:
Registered users: 864

samo
[Výsledky]
    
Stránka vytvořena za 0.066422 sekund!
Za komentáře na těchto stránkách neneseme ŽÁDNOU odpovědnost